V posledných článkoch som písal o tom, že je potrebné sa vedieť predstaviť, aj nejako vyzerať a vedieť používať pri predaji tie správne slová. To by malo byť samozrejmé.
Už som vám prezradil filozofiu mojej kreslenej analýzy potrieb, ale toto je iný uhol pohľadu. Dnes vám odhalím, čo považujem za najúčinnejšie a prečo. Vyskúšal som to osobne a robím to tak dodnes a som vďaka tomu úspešný. Zistite aj vy, ako predávať viac. Učím to svojich obchodníkov. A naozaj to funguje.
Vysvetlím vám to na jednoduchom príklade:
Minulý týždeň som hľadal na internete zimné gumy na auto. Surfujem, jedna stránka, druhá, tretia, gúm od výmyslu sveta. Ceny od 40 € do 150 € za kus. Zabralo mi to hodinu času, ale nakoniec som bol rozhodnutý. Vybral som si Matadorky za 45 €.
Na druhý deň som išiel s autom do servisu a náhodou prišla debata na zimné gumy. Majiteľ mi hovorí: Pozri sa, chyť si ich! Mám pre teba super gumy, značka Michelin. Sú jednu zimu jazdené, chodila s nimi moja žena len po meste. Dezén ako nový, možno ani 2 000 km s nimi nespravila. Stáli 70€/kus, minulý rok kúpené. Dám ti ich za 50€/kus. Vytiahol technickú dokumentáciu a popisoval mi rozdiely v kvalite, dezéne a kopec ďalších a ďalších veci. Trvalo to cca 15min.
Čo myslíte, aké gumy som kúpil? Tie z internetu, nové Matadorky? Alebo ojazdené Michelinky, ktoré boli drahšie, ale videl som ich na vlastné oči?
Asi je jasné, že tie, čo som mal pred nosom, tie, čo som videl, mohol chytiť a pozrieť si. Tie som bez zaváhania kúpil. Urobil by tak asi každý, aj vy, nie?
Radšej kupujeme to, čo vidíme, ako mačku vo vreci
A takto to funguje aj pri predaji služieb. Stretnete sa so zákazníčkou. Vysvetlíte jej do detailu, za čo zaplatí a čo získa. Celý čas sa s ňou rozprávate, tvári sa, že tomu rozumie, ale zdanie klame.
Čo to pre vás znamená? Jednoducho povedané, že ak predávate takto, tak ste ju s najväčšou pravdepodobnosťou stratili.
Pretože ona potrebuje vidieť ten “TOVAR”, čo predávate, “TO” o čom jej rozprávate, čo jej prezentujete. Tak jej to, prosím vás, nakreslite.
Ako predávať viac?
Je to proste bombová metóda, moja srdcovka – kreslenie. A nie hocijaké, ale farebné, farebná vizualizácia. V mojom tíme to fungovalo odjakživa.
Musíte kresliť všetko, čísla, čiary, priamky, odrážky, krúžky, štvorce, obdĺžniky a musíte to pospájať šípkami, aby mu to dávalo ucelený zmysel. Po stretnutí to pripnite k návrhu zmluvy. A toto bude váš a klientov tzv. vizualizačny záznam o rokovaní – navždy. Vždy sa klient môže k tomu vrátiť a bude tomu rozumieť a vedieť svoje rozhodnutie zdôvodniť pred sebou aj pred partnerom.
Prečo sa kresliť oplatí?
zákazník si nezapamätá to, čo nemá na papieri
zákazník sa nerozhoduje hneď, ale neskôr
s vizualizáciou si vie aj po čase zdôvodniť, prečo sa rozhodol pre vás
pochopí a uvidí na papieri, aký to má pre neho prínos
zistí ako veci fungujú, aké majú súvislosti a kam smerujú
a hlavne – ak sa navzájom pochopíte, získate si jeho dôveru.
Už chápete, prečo musíte to, čo predávate nakresliť na papier a dokonca vyfarbiť farebne a jednotlivé služby od seba odlíšiť?
Ako kresliť?
Keď napríklad predávate úvery a poistky, nestačí nakresliť len riziká, ale treba presne nakresliť, ktorá služba, to ktoré riziko zastrešuje a ako. To, čo im kreslíte, kreslite tak, aby tomu rozumel každý lajk. Aby, keď sa na to potom tá pani, ktorej ste to vysvetľovali, pozrie so svojim manželom, bude mu vedieť presne povedať všetky dôvody, prečo sa im to oplatí kúpiť.
Keby operátori kreslili, zarábali by niekoľkonásobne viac
Určite ste si kupovali mobil s paušálom. Keď ste si ho vyberali, predavač vám povedal, koľko je v programe voľných volaní, do akých sietí, koľko sms, aký internet a iné služby. Pamätali ste si to, keď ste prišli domov? Ja teda určite nie. Nemal som šajnu.
Keď dostanete faktúru a máte vyfakturovaný Happy paušál, viete, čo zahŕňa? Veď vám to predavač hovoril, nie? No, vidíte. A aj tak si to nepamätáte.
Preto, ak chcete uspieť, kreslite
Hlavne v službách ako je poisťovníctvo a finančníctvo. Verte mi, mám to potvrdené zo svojej praxe. Neriskujte a kreslite. Držím vám palce.
Spoločnosť Alfa Life s.r.o. so sídlom Fraňa Mojtu 281/18, 949 01 Nitra, IČO: 47789174 na základe udeleného súhlasu spracúva osobné údaje za účelom ponuky produktov a služieb, prieskumu trhu, za účelom ponuky služieb a tovarov a iné marketingové účely v rozsahu meno, priezvisko, e-mail, telefón. Súhlas so spracúvaním je možné kedykoľvek odvolať mailom na adrese oou@alfalife.sk.
Prevádzkovateľ môže poskytnutnúť osobné údaje tretej strane ktorá je/bude zmluvne poverená vykonávaním činností v mene spoločnosti Alfa Life s.r.o. ako sprostredkovateľ
Informácie o spracúvaní osobných údajov
Prevádzkovateľ a sprostredkovateľ
Spoločnosť Alfa Life s.r.o., IČO: 47789174, so sídlom Radlinského 6, 949 01 Nitra, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka číslo: 37521/N (ďalej ako "Alfa Life") vykonáva finančné sprostredkovanie ako samostatný finančný agent na základe povolenia Národnej banky Slovenska vydaného podľa § 18 ods. 1 zákona č. 186/2009 Z.z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
V procese spracúvania osobných údajov spoločnosť Alfa Life vystupuje ako Prevádzkovateľ. Zároveň však spracúva osobné údaje aj roli Sprostredkovateľa, keď spracúva osobné na základe poverenia a zmluvy uzatvorenej s finančnými inštitúciami.
Dotknuté osoby
Dotknutými osobami, teda osobami o ktorých spoločnosť Alfa Life spracúva osobné údaje sú potenciálni klienti, klienti, ich rodinní príslušníci, oprávnení zástupcovia klientov, koneční užívatelia výhod ale aj záujemcovia o informácie o produktoch, službách, či novinkách na trhu.
Osobné údaje
Osobnými údajmi sú akékoľvek údaje, na základe ktorých je dotknutá osoba identifikovaná alebo identifikovateľná. Rozsah osobných údajov, ktoré spoločnosť Alfa Life spracúva, závisí od účelu, na ktorý sú tieto osobné údaje spracúvané.
Ide najmä o nasledovné údaje:
identifikačné údaje (meno a priezvisko, rodné priezvisko, titul, dátum narodenia, rodné číslo, údaje z dokladu totožnosti, fotografia, online identifikátor, IP adresa, podpis...),
kontaktné údaje (adresa trvalého resp. prechodného pobytu, fakturačná adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo, faxové číslo),
údaje o sociálnej identite (rodinný stav, počet detí, údaje o vzdelaní, pracovné pozície, funkcie, údaje o zamestnávateľoch, údaje o príjmoch a výdajoch, údaje o nastaveniach v sociálnom systéme, údaje o vlastnostiach z pracovných hodnotení, údaje z rodinného života...),
údaje o ekonomickej identite (čísla bankových účtov, čísla daňových, účtovných, dodacích a iných dokladov, údaje o platbách, dlhoch a záväzkoch...),
ďalšie údaje, ktoré sú potrebné sa uzatvorenie zmluvy,
iné dobrovoľne poskytnuté osobné údaje.
Zdroje osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life získava osobné údaje obvykle priamo od dotknutej osoby a to:
prostredníctvom svojich podriadených finančných agentov (ďalej PFA), a to v rozsahu identifikačných a kontaktných údajov, ako aj v rozsahu predpísanom finančnou inštitúciou,
prostredníctvom iných poverených sprostredkovateľov tzv. tipérov v rozsahu kontaktných údajov,
prostredníctvom kontaktného formulára alebo prihlásenia sa na newsletter na webovej stránke spoločnosti https://www.alfalife.sk/
Účely a právne základy spracúvania osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life spracúva osobné údaje za účelom:
výkonu finančného sprostredkovania, ktoré vykonáva ako samostatný finančný agent na základe zákona č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrane pred financovaním terorizmu na základe zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu v znení neskorších predpisov,
plnenie poverenia, zmluvných povinností a zmluvy uzatvorenej s finančnou inštitúciou,
komunikácie s klientom a poskytovania informácií klientom / potenciálnym klientom o zaujímavých produktoch, službách resp. dianí na trhu za základe oprávneného záujmu.
Poskytnutie osobných údajov spracúvaných na základe zákona a zmluvy je povinné a ich neposkytnutie by znemožnilo splnenie zákonných resp. zmluvných povinností a naplnenie účelu spracúvania. Poskytnutie osobných údajov spracúvaných na základe oprávneného záujmu je dobrovoľné a proti takémuto spracúvaniu je možné kedykoľvek odvolať.
Automatizované rozhodovanie a profilovanie
Pri spracúvaní osobných údajov spoločnosťou Alfa Life do určitej miery dochádza k profilovaniu, ide hlavne o mapovanie preferencií klientov a ich kategorizácia na základe využívaných služieb. Nedochádza ale k automatickému individuálnemu rozhodovaniu na základe profilovania a automatického spracúvania.
Lehoty uchovávania osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life uchováva osobné údaje po rôzne dlhú dobu v závislosti od účelu spracúvania dodržiava zásadu minimalizácie uchovávania osobných údajov a na plnenie jednotlivých účelov uchováva osobné údaje v nasledovných lehotách:
údaje spracúvané na základe zákona - podľa povinností vyplývajúcich zo zákona (napr. údaje týkajúce sa finančného sprostredkovania po dobu 10 rokov),
údaje súvisiace s plnením zmluvy - po dobu trvania zmluvy s finančnou inštitúciou,
údaje spracúvané na základe oprávneného záujmu - po dobu naplnenia účelu spracúvania resp. trvania oprávneného záujmu,
Príjemcovia osobných údajov
Osobné údaje spoločnosť Alfa Life spracúva aj prostredníctvom poverených sprostredkovateľov. Sprostredkovatelia sú povinní zachovávať dôvernosť, integritu a dostupnosť spracúvaných údajov v súlade so vzájomne uzatvorenými zmluvami. Pod sprostredkovateľmi sa konkrétne rozumejú:
Podriadení finanční agenti a tipéri spoločnosti Alfa Life,
Poskytovatelia IT služieb:
Soluses s.r.o. – poskytovateľ provízneho systému,
Simple Cloud, s.r.o. – integračné služby s CRM systémom,
Integromat, s.r.o. - integračné služby s CRM systémom,
ITent, s.r.o. - integračné služby s CRM systémom,
Quanda International s.r.o. – poskytovanie mailových služieb a kampaní,
BORGweb, s . r. o. – tvorba a správa webovej stránky.
Poskytovateľ účtovníckych služieb - EURO KONTO, s. r. o.
Poskytovatelia marketingových služieb - Progresion, s.r.o.,
Ďalšími príjemcami osobných údajov sú resp. môžu byť: Národná banka Slovenska, orgány činné v trestnom konaní, notári, advokáti.
Prenos osobných údajov do tretích krajín
Osobné údaje sú spoločnosťou Alfa Life spracúvane v rámci Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru a nezamýšľa sa ich prenos do tretích krajín.
Práva dotknutej osoby
Dotknutá osoba má právo:
získať od Prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či spracúva jej osobné údaje, prístup k jej údajom a informácie o spracúvaní osobných údajov. Má právo vedieť či sa o nej spracúvajú osobné údaje, v akom rozsahu a na aký účel, informáciu o príjemcoch, dobe uchovávania alebo kritériách jej určenia, informáciu o jej právach ako dotknutej osoby,
na opravu jej osobných údajov alebo na doplnenie neúplných osobných údajov,
na vymazanie jej osobných údajov alebo na obmedzenie spracúvania jej osobných údajov,
namietať spracúvanie jej osobných údajov vykonávaného na účel oprávnených záujmov a na účely priameho marketingu,
na prenosnosť osobných údajov inému príjemcovi, v prípade ak je spracúvanie založené na súhlase alebo za účelom plnenia zmluvy, a zároveň vykonávané automatizovanými prostriedkami,
kedykoľvek súhlas so spracúvaním osobných údajov odvolať, pričom odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním,
podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov Úradu na ochranu osobných údajov.
V prípade otázok a dotazov ohľadne spracúvania osobných údajov, ako aj v prípade uplatnenia si práv môžete dotknutá osoba kontaktovať spoločnosť Alfa Life prostredníctvom mailovej adresy oou@alfalife.sk alebo písomne na korešpondenčnej adrese: Alfa Life s.r.o., Radlinského 6, 949 01 Nitra.
Platnosť a zmeny znenia
Znenie a obsah informácií o spracúvaní osobných údajov je spoločnosť Alfa Life oprávnená meniť, dopĺňať a aktualizovať, reflektujúc tak legislatívne zmeny, či zmeny v účeloch a podmienkach spracúvania osobných údajov.
Verzia 2.0 V platnosti od 1.2.2022
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím".
Viac informácií
Webstránka používa na všetkých svojich stránkach nasledovné typy cookies (cookies sú krátke textové súbory, ktoré si prehliadač ukladá v počítači alebo zariadení:
a: Dočasné cookies slúžia napr. po prihlásení sa ku službe na identifikáciu používateľa po dobu prihlásenia. Bez týchto cookies niektoré naše služby nemusia vôbec fungovať, alebo môže byť ich funkčnosť obmedzená. Dočasné cookies sa pri vypnutí prehliadača automaticky vymažú.
b: Permanentné cookies zostávajú uchované v prehliadači aj po vypnutí počítača. V týchto cookies bývajú nastavenia používateľa a slúžia teda na zvýšenie jeho komfortu pri využívaní našich služieb, prípadne slúžia na štatistické alebo reklamné účely.
Súhlas s používaním súborov cookies udeľuje užívateľ kliknutím na príslušné políčko v patričnej lište, ktorá sa mu zobrazí na našich stránkach. Zmenou nastavenia webového prehliadača môže užívateľ aj po udelení tohto súhlasu kedykoľvek používanie cookies súborov jednoducho zakázať (vrátane cookies tretích strán). V prípade zákazu používania cookies v prehliadači však niektoré časti stránok nemusia správne fungovať.