Pretože požiare či prasknuté potrubie, zásah bleskom či vykradnutie sa môže prihodiť každému z nás. Finančné straty pri týchto životných situáciách môžu byť veľmi vysoké a môžu pripraviť o strechu nad hlavou celé rodiny.
Okrem stále častejších extrémov počasia, hurikánov a ničivých búrok, ktoré sa týkajú už aj Slovenska sa nám môže stať, že napríklad vytopíme suseda a tým spôsobíme škodu na cudzom majetku. Najčastejšími rizikami, ktoré poisťovne finančne odškodňujú, sú hlavne požiare, prasknuté potrubia, poškodenie elektroniky úderom blesku, zničenie spotrebičov dôsledkom skratu, prepätia, vandalizmu a krádeže a to aj pri nezistenom páchateľovi.
Pri poistných udalostiach často dochádza k situáciám, kedy sa náš dom alebo byt stane neobývateľným. V tomto prípade vám poisťovňa poskytne náhradné ubytovanie až na 90 dní. Rôzne poisťovne ponúkajú aj asistenčné služby, kedy nám poisťovňa pomôže pri vymknutí dverí, zabezpečí zámočníka, inštalatéra.
Veľakrát bývame svedkami, ako si ľudia uvedomia dôležitosť poistenia svojho domova až pri tragédií, pri ktorej oň prichádzajú. Preto vždy našim klientom odporúčame, ako byť finančne pripravení pre akúkoľvek poistnú udalosť, ktorá nás v živote môže stretnúť.
VÝBER TOHO SPRÁVNEHO POISTENIA
V konkurenčnom prostredí poisťovní môžete skutočne nájsť rôzne odlišné balíky a úrovne poistenia. Napríklad poisťovňa Allianz má na svojej stránke prehľadne uvedené balíky poistenia budovy, domácnosti alebo aj obe varianty. Základom sú škody spôsobené v dôsledku živelných rizík, ako sú požiar, víchrica, sneh, zosuv pôdy, záplavy či pád stromov. Ďalšie pripoistenia sa týkajú škôd na vodovodnom potrubí, rozbité sklá, elektrické skraty alebo zemetrasenie. Každá poisťovňa svojou politikou kryje rôzne škody v odlišnej miere.
Poisťovne tiež stanovujú cenu poistenia bytu, domu či domácnosti na základe interných štatistík, no na prvom mieste sa cena vašej nehnuteľnosti v očiach poisťovne odvíja od trhovej hodnoty bytu. Tá sa určuje na základe viacerých faktorov, ako sú napríklad plocha, lokalita či vek nehnuteľnosti. Je veľmi dôležité dbať na správne nastavenie limitov krytia – to je výška sumy, do akej poisťovňa škodu preplatí. napríklad ak máte domácnosť poistenú na 15 tisíc Eur, ale škoda vás stála dokopy 20 tisíc Eur, poisťovňa vám ju preplatí maximálne do limitu 15 tisíc Eur.
Vyvarujte sa tiež tomu, aby ste si s cieľom ušetriť nestanovili príliš nízku poistnú sumu. Príklad: ak by váš byt stál 50 000 a vy si stanovíte poistnú sumu 25 000, v prípade poistnej udalosti vám poisťovňa vyplatí iba 50 % nákladov na opravu vzniknutej škody.
AKTUALIZÁCIA POISTENIA
V posledných rokoch ceny nehnuteľností rástli, preto je potrebné si poistenie nechať aktualizovať. Predídete tak tomu, že po niekoľkých rokoch by váš byt či dom mohli byť v očiach poisťovne výrazne podhodnotené.
V takom prípade hrozí, že poisťovňa vám nepreplatí plnú sumu škody, ale ju zníži na základe aktuálnej hodnoty nehnuteľnosti (nazýva sa to podpoistenie). Naši odborníci na poistenie v Alfa Life odporúčajú poistnú zmluvu aktualizovať každé 2-3 roky.
MÁM ŠKODU NA MAJETKU, ČO TERAZ?
Každú škodu je potrebné zdokumentovať. Fotografie z mobilného telefónu poisťovniam postačujú. Je dôležité aby bolo jasne vidno aká škoda a v akom rozsahu nastala. Dbajte na to, že pracovníci poisťovne vo vašom byte či dome nikdy neboli, preto sa snažte urobiť také fotografie, aby vám škody uznali. Klienti Alfa Life sú už zvyknutí, že nemusia priamo komunikovať s poisťovňou, ale zatelefonujú nám – resp. tomu obchodnému zástupcovi Alfa Life, s ktorým poistenie dojednávali. Ten už zabezpečí všetku komunikáciu s poisťovňou a ľahko vyhľadá aj číslo vašej poistnej zmluvy.
DOBRÉ RADY NA ZÁVER
Majte na mysli, že poistenie bytu alebo domu nekryje veci v domácnosti. Vždy klientom odporúčame poistiť si byt aj domácnosť naraz v tej istej poisťovni a nechať si od nás poradiť aj detailmi poistnej zmluvy.
Pri osobných stretnutiach s klientmi vždy zvažujeme konkrétne riziká, ktoré domácnosti reálne hrozia. Naši klienti sa tak vyhnú poplatkom navyše.
Dbáme na aktualizované poistné zmluvy našich klientov. Predchádzame tak riziku podpoistenia a tak poisťovňa v prípade škody vždy preplatí našim klientom sumu rovnajúcu sa primeraným nákladom na opravu.
V prípade poistnej udalosti nezabudnite škodu ihneď zdokumentovať a nahlásiť priamo svojmu obchodnému zástupcovi Alfa Life alebo priamo poisťovni.
Spoločnosť Alfa Life s.r.o. so sídlom Fraňa Mojtu 281/18, 949 01 Nitra, IČO: 47789174 na základe udeleného súhlasu spracúva osobné údaje za účelom ponuky produktov a služieb, prieskumu trhu, za účelom ponuky služieb a tovarov a iné marketingové účely v rozsahu meno, priezvisko, e-mail, telefón. Súhlas so spracúvaním je možné kedykoľvek odvolať mailom na adrese oou@alfalife.sk.
Prevádzkovateľ môže poskytnutnúť osobné údaje tretej strane ktorá je/bude zmluvne poverená vykonávaním činností v mene spoločnosti Alfa Life s.r.o. ako sprostredkovateľ
Informácie o spracúvaní osobných údajov
Prevádzkovateľ a sprostredkovateľ
Spoločnosť Alfa Life s.r.o., IČO: 47789174, so sídlom Radlinského 6, 949 01 Nitra, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka číslo: 37521/N (ďalej ako "Alfa Life") vykonáva finančné sprostredkovanie ako samostatný finančný agent na základe povolenia Národnej banky Slovenska vydaného podľa § 18 ods. 1 zákona č. 186/2009 Z.z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
V procese spracúvania osobných údajov spoločnosť Alfa Life vystupuje ako Prevádzkovateľ. Zároveň však spracúva osobné údaje aj roli Sprostredkovateľa, keď spracúva osobné na základe poverenia a zmluvy uzatvorenej s finančnými inštitúciami.
Dotknuté osoby
Dotknutými osobami, teda osobami o ktorých spoločnosť Alfa Life spracúva osobné údaje sú potenciálni klienti, klienti, ich rodinní príslušníci, oprávnení zástupcovia klientov, koneční užívatelia výhod ale aj záujemcovia o informácie o produktoch, službách, či novinkách na trhu.
Osobné údaje
Osobnými údajmi sú akékoľvek údaje, na základe ktorých je dotknutá osoba identifikovaná alebo identifikovateľná. Rozsah osobných údajov, ktoré spoločnosť Alfa Life spracúva, závisí od účelu, na ktorý sú tieto osobné údaje spracúvané.
Ide najmä o nasledovné údaje:
identifikačné údaje (meno a priezvisko, rodné priezvisko, titul, dátum narodenia, rodné číslo, údaje z dokladu totožnosti, fotografia, online identifikátor, IP adresa, podpis...),
kontaktné údaje (adresa trvalého resp. prechodného pobytu, fakturačná adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo, faxové číslo),
údaje o sociálnej identite (rodinný stav, počet detí, údaje o vzdelaní, pracovné pozície, funkcie, údaje o zamestnávateľoch, údaje o príjmoch a výdajoch, údaje o nastaveniach v sociálnom systéme, údaje o vlastnostiach z pracovných hodnotení, údaje z rodinného života...),
údaje o ekonomickej identite (čísla bankových účtov, čísla daňových, účtovných, dodacích a iných dokladov, údaje o platbách, dlhoch a záväzkoch...),
ďalšie údaje, ktoré sú potrebné sa uzatvorenie zmluvy,
iné dobrovoľne poskytnuté osobné údaje.
Zdroje osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life získava osobné údaje obvykle priamo od dotknutej osoby a to:
prostredníctvom svojich podriadených finančných agentov (ďalej PFA), a to v rozsahu identifikačných a kontaktných údajov, ako aj v rozsahu predpísanom finančnou inštitúciou,
prostredníctvom iných poverených sprostredkovateľov tzv. tipérov v rozsahu kontaktných údajov,
prostredníctvom kontaktného formulára alebo prihlásenia sa na newsletter na webovej stránke spoločnosti https://www.alfalife.sk/
Účely a právne základy spracúvania osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life spracúva osobné údaje za účelom:
výkonu finančného sprostredkovania, ktoré vykonáva ako samostatný finančný agent na základe zákona č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrane pred financovaním terorizmu na základe zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu v znení neskorších predpisov,
plnenie poverenia, zmluvných povinností a zmluvy uzatvorenej s finančnou inštitúciou,
komunikácie s klientom a poskytovania informácií klientom / potenciálnym klientom o zaujímavých produktoch, službách resp. dianí na trhu za základe oprávneného záujmu.
Poskytnutie osobných údajov spracúvaných na základe zákona a zmluvy je povinné a ich neposkytnutie by znemožnilo splnenie zákonných resp. zmluvných povinností a naplnenie účelu spracúvania. Poskytnutie osobných údajov spracúvaných na základe oprávneného záujmu je dobrovoľné a proti takémuto spracúvaniu je možné kedykoľvek odvolať.
Automatizované rozhodovanie a profilovanie
Pri spracúvaní osobných údajov spoločnosťou Alfa Life do určitej miery dochádza k profilovaniu, ide hlavne o mapovanie preferencií klientov a ich kategorizácia na základe využívaných služieb. Nedochádza ale k automatickému individuálnemu rozhodovaniu na základe profilovania a automatického spracúvania.
Lehoty uchovávania osobných údajov
Spoločnosť Alfa Life uchováva osobné údaje po rôzne dlhú dobu v závislosti od účelu spracúvania dodržiava zásadu minimalizácie uchovávania osobných údajov a na plnenie jednotlivých účelov uchováva osobné údaje v nasledovných lehotách:
údaje spracúvané na základe zákona - podľa povinností vyplývajúcich zo zákona (napr. údaje týkajúce sa finančného sprostredkovania po dobu 10 rokov),
údaje súvisiace s plnením zmluvy - po dobu trvania zmluvy s finančnou inštitúciou,
údaje spracúvané na základe oprávneného záujmu - po dobu naplnenia účelu spracúvania resp. trvania oprávneného záujmu,
Príjemcovia osobných údajov
Osobné údaje spoločnosť Alfa Life spracúva aj prostredníctvom poverených sprostredkovateľov. Sprostredkovatelia sú povinní zachovávať dôvernosť, integritu a dostupnosť spracúvaných údajov v súlade so vzájomne uzatvorenými zmluvami. Pod sprostredkovateľmi sa konkrétne rozumejú:
Podriadení finanční agenti a tipéri spoločnosti Alfa Life,
Poskytovatelia IT služieb:
Soluses s.r.o. – poskytovateľ provízneho systému,
Simple Cloud, s.r.o. – integračné služby s CRM systémom,
Integromat, s.r.o. - integračné služby s CRM systémom,
ITent, s.r.o. - integračné služby s CRM systémom,
Quanda International s.r.o. – poskytovanie mailových služieb a kampaní,
BORGweb, s . r. o. – tvorba a správa webovej stránky.
Poskytovateľ účtovníckych služieb - EURO KONTO, s. r. o.
Poskytovatelia marketingových služieb - Progresion, s.r.o.,
Ďalšími príjemcami osobných údajov sú resp. môžu byť: Národná banka Slovenska, orgány činné v trestnom konaní, notári, advokáti.
Prenos osobných údajov do tretích krajín
Osobné údaje sú spoločnosťou Alfa Life spracúvane v rámci Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru a nezamýšľa sa ich prenos do tretích krajín.
Práva dotknutej osoby
Dotknutá osoba má právo:
získať od Prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či spracúva jej osobné údaje, prístup k jej údajom a informácie o spracúvaní osobných údajov. Má právo vedieť či sa o nej spracúvajú osobné údaje, v akom rozsahu a na aký účel, informáciu o príjemcoch, dobe uchovávania alebo kritériách jej určenia, informáciu o jej právach ako dotknutej osoby,
na opravu jej osobných údajov alebo na doplnenie neúplných osobných údajov,
na vymazanie jej osobných údajov alebo na obmedzenie spracúvania jej osobných údajov,
namietať spracúvanie jej osobných údajov vykonávaného na účel oprávnených záujmov a na účely priameho marketingu,
na prenosnosť osobných údajov inému príjemcovi, v prípade ak je spracúvanie založené na súhlase alebo za účelom plnenia zmluvy, a zároveň vykonávané automatizovanými prostriedkami,
kedykoľvek súhlas so spracúvaním osobných údajov odvolať, pričom odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním,
podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov Úradu na ochranu osobných údajov.
V prípade otázok a dotazov ohľadne spracúvania osobných údajov, ako aj v prípade uplatnenia si práv môžete dotknutá osoba kontaktovať spoločnosť Alfa Life prostredníctvom mailovej adresy oou@alfalife.sk alebo písomne na korešpondenčnej adrese: Alfa Life s.r.o., Radlinského 6, 949 01 Nitra.
Platnosť a zmeny znenia
Znenie a obsah informácií o spracúvaní osobných údajov je spoločnosť Alfa Life oprávnená meniť, dopĺňať a aktualizovať, reflektujúc tak legislatívne zmeny, či zmeny v účeloch a podmienkach spracúvania osobných údajov.
Verzia 2.0 V platnosti od 1.2.2022
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím".
Viac informácií
Webstránka používa na všetkých svojich stránkach nasledovné typy cookies (cookies sú krátke textové súbory, ktoré si prehliadač ukladá v počítači alebo zariadení:
a: Dočasné cookies slúžia napr. po prihlásení sa ku službe na identifikáciu používateľa po dobu prihlásenia. Bez týchto cookies niektoré naše služby nemusia vôbec fungovať, alebo môže byť ich funkčnosť obmedzená. Dočasné cookies sa pri vypnutí prehliadača automaticky vymažú.
b: Permanentné cookies zostávajú uchované v prehliadači aj po vypnutí počítača. V týchto cookies bývajú nastavenia používateľa a slúžia teda na zvýšenie jeho komfortu pri využívaní našich služieb, prípadne slúžia na štatistické alebo reklamné účely.
Súhlas s používaním súborov cookies udeľuje užívateľ kliknutím na príslušné políčko v patričnej lište, ktorá sa mu zobrazí na našich stránkach. Zmenou nastavenia webového prehliadača môže užívateľ aj po udelení tohto súhlasu kedykoľvek používanie cookies súborov jednoducho zakázať (vrátane cookies tretích strán). V prípade zákazu používania cookies v prehliadači však niektoré časti stránok nemusia správne fungovať.