Neuspokojte sa s priemerom, keď ide o vaše peniaze

Neuspokojte sa s priemerom, keď ide o vaše peniaze

Autor: Alfa Life

Jeden je za a druhý proti. Čo myslíte, prečo to tak je? Kto, alebo čo, má na to vplyv? Sú za sympatiami a antipatiami k poisteniu samotné komerčné poisťovne, alebo niekto iný? Existujú tri skupiny ľudí? Do ktorej patríte Vy?

Vychádzam z mojej viac ako 10-ročnej praxe. Dovoľujem si podotknúť, že si vážim všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, do ktorej skupiny patria, pretože viem, ako sa tam dostali. Ak to chcete vedieť aj vy, čítajte ďalej.

SPOKOJNÍ KLIENTI

Ak patríte k spokojným klientom, tak je viac ako isté, že máte dobrú skúsenosť a zastávate názor, že mať poistenie je potrebné a pre vás prínosné. Pravdepodobne to bol špecialista na životné poistenie, s ktorým ste uzatvorili poistku. Viete, že je treba mať „niečo“ pre prípad, že sa niečo nepredvídané udeje, že treba rodinu zabezpečiť a chrániť sa. Možno ste už čerpali výhody z dobre uzatvorenej poistnej zmluvy a bol vám vyplatený aj nárok, ktorý vám z poistenia vznikol. Peniaze vám padli vhod a utvrdili vás v tom, že byť poistený je v dnešnej dobe už nevyhnutnosť a poistka pomôže v pravý čas, ak je dobre urobená.

PASÍVNI KLIENTI

Títo klienti poisťovne ako inštitúcie evidujú, no nevznikla u nich potreba si akékoľvek poistenie zaobstarať. Nechajú sa ovplyvniť skúsenosťami okolia, informácie o poistení veľmi nevyhľadávajú, možno sa im na pohľad zdá, že je to pre nich nevýhodné, zatiaľ nesedeli so špecialistom a nepreberali svoju situáciu s odborníkom, hoci by radi mysleli na "zadné dvierka". Doteraz u nich nevznikol záujem si poistenie kúpiť. A možno si v prípade PN, úrazu v rodine, príp. straty zamestnania uvedomili, že keby boli poistení, nezostali by bez prostriedkov, ale už bolo pre túto situáciu neskoro a na ďalšiu nemysleli. A možno majú obavy doteraz a zostali preto v tejto súvislosti naďalej skeptickí.

NEGATÍVNI KLIENTI

Ak patríte k ľuďom, ktorí si už poistenie kúpili a vzhľadom k tomu, že boli nespokojní, poistenie zrušili, nie je sa čomu čudovať. Pravdepodobne už máte apatiu k poisteniu a možno všetkým rozprávate, že v poisťovniach sú podvodníci a zdierajú ľudí a aj tak poisťovňa nič nikomu nevyplatí. Lebo vy máte takú skúsenosť a tým to pre vás končí. Poznáte to jednoducho z vlastnej skúsenosti a určite ste to už niekde počuli. Tak tu je dôvod práve nesplnenie očakávaní a nespokojnosť. Otázka znie: Nespokojnosť s čím, alebo kým? Čítajte ďalej a dozviete sa, kde je kameň úrazu.

Keď som v roku 2006 začínal v poisťovníctve, sám som nevedel, čo si mám o poisťovniach myslieť. Musím sa priznať, že predtým som tiež tak, ako mnohí, mal pochybnosti, či to vôbec funguje. Ale po viac ako 10 rokoch v tomto biznise, je mi jasné, že poisťovňa (teraz myslím – inštitúcia), nemôže za to, ako ju človek vníma. Je to o niečom inom. Je to o tom, na koho v tejto branži natrafíte. Je to o ľuďoch a o tom, nakoľko sú kompetentní a špecializovaní na to, čo práve vy potrebujete. Je to o tom, s kým uzatvárate zmluvu o poistení.

To zanechá vo vás stopu a podľa toho zaujmete postoj. Keď sa ľudia obracajú na poisťovákov, ktorí robia „všetko“, môže sa stať a je veľký predpoklad, že nebudú spokojní. Je to niečo podobné, ako keby ste išli s bolesťami zuba k obvodnému lekárovi. Nejakú „náplasť“, čo zmierni na čas bolesť vám možno poskytne, ale nevyrieši váš problém do dôsledkov.

Vytlačiť

Richard Bartík

Manažér
životné poistenie |
richard.bartik@alfalife.sk |
+421 911 461 995

Inovatívny
vzdelávací
program
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok alfalife.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK