Ako som sa dostal k práci na finančnom trhu?

Ako som sa dostal k práci na finančnom trhu?

Autor: Alfa Life

Po skončení VŠ som robil obchodníka pre zahraničnú firmu. Moja práca spočívala v predaji kuchynských pomôcok a spotrebičov na výstavách (strúhadlá, kuchynské roboty, atď.) s názorným predvádzaním výrobkov. To by ste do mňa asi nepovedali, že? ;-) Táto práca ma naučila veľmi veľa. Naučila ma pracovať pod veľkým stresom s veľkým počtom ľudí a veľmi nedočkavými zákazníkmi.

Na prácu do “poisťovníctva “ ma lámal Martin Vereš niekoľko rokov a keďže som mal zlé skúsenosti a paradoxne – práve so Slovenskou poisťovňou, tak som mu veľkú nádej nedával. No nakoniec sa mu to predsa len podarilo a Martinovmu tlaku som podľahol.

Čo sa stalo?

Mal som ťažký úraz a liečil som sa 9 mesiacov. Slovenská poisťovňa mi vyplatila smiešnu sumu a tak som bol presvedčený, že poisťovníctvo nefunguje. Proste som zdieľal názor väčšiny ľudí. Po nastúpení do ASP som si preto nechal otvorené “zadné vrátka" a pracoval som v oboch zamestnaniach, akože pre istotu.

Čo ma presvedčilo, aby som si vybral už len jedno zamestnanie a to práve ASP?

Bola to práve poistná udalosť! Z mojej prvej uzavretej zmluvy. Áno, hneď z tej prvej. Bol to šok, zmiešané pocity, stres a strach, čo bude. Čakal som, že sa rovnako ako mne, nestane nič pozitívne, alebo sa klientovi vyplatí len minimálna čiastka. Bežal som za Martinom, upokojil ma a hlavne vysvetlil, čo treba urobiť a ako postupovať aj v súvisloti s prácou voči klientovi.

Aký bol výsledok?

Vyplatili sme spomínanú poistnú udalosť. Klient bol spokojný, ja som bol spokojný tiež a navyše motivovaný. Toto bol pre mňa veľmi zlomový bod. Vtedy som sa definitívne rozhodol. Rozhodol som sa pre ASP. A čo sa dialo ďalej? Klient dohodil ďalšie “zmluvy”. A obchod sa rozbehol ešte viac a vlastne “beží” dodnes.

Musel som zo sebou niečo urobiť

Bol to vývoj. Pochopil som, že musím na sebe pracovať a hlavne všetko vedieť ľuďom vysvetliť. Veľkou motiváciou pre mňa bolo, aby sme sa odlišovali od iných poisťovní a “poisťovákov”. Chcel som, aby sa ľudia – klienti pozerali na našu prácu inak! Tak som začal vymýšľať ako to robiť. Prišla “čarbalíza”. A tak ako ja, aj tá prešla do dnešného dňa veľkým vývojom.

Medzičasom som sa stal manažérom a túto “čarbalízu” rád učím mojich kolegov. Spolupracovníci sú úspešní a ja verím, že za úspechom stojí práve aj odovzdávanie mojich skúsenosti, mojej pomoci a kolegialita. Moji obchodníci mi dávajú silu k ďalšej práci a ja som im za to veľmi vďačný. Navzájom si pomáhame a ťaháme sa k ďalším úspechom. 

Čo je pre mňa veľmi dôležité a to mám zo spätnej väzby od kolegov i klientov, že sa naozaj na prácu “poisťovákov” po našich stretnutiach ľudia pozerajú inak. Hreje ma pri srdci, keď mi povedia, že: ”Takto nám to ešte nikto nevysvetlil, vlastne sme ani nevedeli, čo máme v tej poistnej zmluve”.

Vytlačiť

Richard Bartík

Manažér
životné poistenie |
richard.bartik@alfalife.sk |
+421 911 461 995

Inovatívny
vzdelávací
program
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok alfalife.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK