Rozhovor s Richardom Bartíkom, autorom inovatívneho vzdelávacieho programu Peniaze alebo život

Rozhovor s Richardom Bartíkom, autorom inovatívneho vzdelávacieho programu Peniaze alebo život

Autor: Alfa Life

Ste špecialisti na konzultácie a poradenstvo v oblasti dôchodkového, sociálneho a zdravotného zabezpečenia. Prečo ste sa rozhodli angažovať aj v oblasti vzdelávania?

- Všetci vieme, že existujúci systém sociálneho a dôchodkového zabezpečenia zo strany štátu je dnes len základné minimum, ktoré ale nestačí. Preto sa špecializujeme na dôkladnú znalosť tohto systému a dopĺňameho ho efektívne komerčnými produktami. Tak, aby bol život nášho klienta dôstojný a kvalitný v každom jeho okamihu. Zároveň sa pozeráme na jeho každodenný život z praktického hľadiska a snažíme sa eliminovať aj tie obyčajné riziká a nástrahy tak, aby zbytočne nezaťažovali rodinný rozpočet.

Toto bolo hlavné východisko, kedy sme si uvedomili, že potenciálni klienti často nemajú v týchto otázkach vôbec jasno. Rozhodli sme sa preto, že vzdelávanie zamestnancov môže byť jeden zo spôsobov ako šíriť osvetu a zvýšiť tak povedomie aj v uvedených oblastiach a zabezpečiť finančnú gramotnosť.

Cieľom je prostredníctvom inovatívneho konceptu prispieť k spokojným a finančne gramotným zamestnancom. Spokojnosť zamestnanca nie je daná len výškou jeho príjmu, ale najmä schopnosťou správne s ním zaobchádzať.

Atraktívnou formou sprostredkujeme komplexné a odborné informácie z oblasti sociálneho, nemocenského, zdravotného a dôchodkového zabezpečenia. Aby boli všetky informácie zrozumiteľné aj pre laika, využívame unikátny systém vizuálnej prezentácie.

Čo vďaka vášmu vzdelávaciemu projektu získa firma a čo zamestnanci?

- Zamestnanci firmy budú uvedení do problematiky miezd a odmeňovania, vďaka čomu majú možnosť pochopiť, že mzda nie je len suma, ktorá im príde na účet. 

Dozvedia sa tiež, ktoré zložky sociálneho, zdravotného a dôchodkového systému im zabezpečí zamestnávateľ a získajú aj informácie, ktoré ďalšie nástroje dôchodkového systému je možné zo strany firmy zabezpečiť, ako benefit a zároveň si o ne znížiť daňový základ. 

Je dôležité, aby mali zamestanci podrobný prehľad o tom, na čo sú použité peniaze, ktoré tvoria rozdiel medzi hrubou a čistou mzdou. Aby získali prehľad o dôchodku pri súčasnom nastavení sociálneho systému a informácie o tom, ako si ovplyvniť výšku svojho dôchodku. Vysvetľujeme im, ako neprísť o príjem počas PN-ky, ako sa môžu zabezpečiť pre prípad invalidity, ako si správne rozložiť príjem bez ohľadu na jeho výšku a čo znamená mať prehľad o benefitoch, ktoré vyplývajú z toho, že sú zamestnancom konkrétnej firmy.

Firma si takto zabezpečí nielen vyššiu lojalitu zamestnancov a tým konkurečnú výhodu na trhu práce ale takýto program v starostlivosti o zamestnancov sa dá dnes už jednoznačne považovať za nadštandardný benefit.

Ktoré firmy už majú s vašim vzdelávacím projektom skúsenosť a aké boli ohlasy?

- Sme hrdí, že jedným z prvých našich klientov bol práve McDonald’s. Ide o medzinárodnú korporáciu, takže to bola pre nás veľká výzva, ale zvládli sme to k obojstrannej spokojnosti. Medzi našich ďalších a nemenej dôležitých klientov patrí už napr. aj Nadácia Pontis, firma Stavivo s.r.o., Faiveley Plasturgie Slovakia s.r.o., Reccom s.r.o. či maxwill s.r.o. Ohlasy aj spätná väzby boli vždy veľmi pozitívne a my sa tešíme, že prísť na trh s týmto inovatívnym projektom malo zmysel.

Viac o inovatínom vzdelávacom programe "Peniaze alebo život" TU.

Rozhovor vznikol pre Spravodaj SPK 02/2018

Vytlačiť
Inovatívny
vzdelávací
program
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok alfalife.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK